Υποστήριξη > Άρθρα και Πληροφορίες
 
Ό,τι μας κέντρισε το ενδιαφέρον ή το βρήκαμε χρήσιμο, το μοιραζόμαστε μαζί σας σε αυτή την ενότητα.

Τα downloads και τα links παραπέμπουν στις επίσημες σελίδες των κατασκευαστών, στους οποίους είμαστε ευγνώμονες που μας επιτρέπουν να τα χρησιμοποιούμε ελεύθερα.

Τα άρθρα και οι πληροφορίες έχουν συγγραφεί από τους διαχειριστές του site και δημοσιεύονται ως έχουν, με τη ρητή διευκρίνιση ότι αποτελούν προσωπικές απόψεις και τη σαφή προτροπή οι αναγνώστες να τις εκλάβουν ως απόψεις και να κάνουν τη δική τους έρευνα προκειμένου να σχηματίσουν τη δική τους γνώμη.

Το Error Recovery περιλαμβάνει λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίσαμε και θέλουμε οι λύσεις αφενός να μην ξεχαστούν και αφετέρου να βρίσκνται μαζεμένες σε ένα σημείο για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση.

Σε περίπτωση που αναδημοσιεύεται κείμενο που αναγράφεται αλλού, το κείμενο αυτό θα περικλείεται από εισαγωγικά και θα αναφέρεται το σημείο από το οποίο αντιγράφηκε. Αν πρόκειται για μετάφραση του αρχικού κειμένου, θα αναφέρεται η αρχική ξενόγλωσση δημοσίευση, ενώ θα έχει καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια η μετάφραση να είναι όσο το δυνατόν ακριβέστερη.
 
  Υποστήριξη > Άρθρα και Πληροφορίες  
  Χρήσιμες γνώσεις και πληροφορίες για κάθε πτυχή του computing  
     
 
Πίνακας Περιεχομένων

Software
   Operating Systems
      General
        - Time Servers (03/11/09)
        - Windows Events | System Restart (23/11/09)
      Windows Server 2003
        - Windows Server Access-Based Enumeration (23/03/10)
        - How to change Product Key (also for XP) (27/12/10)
   Security / Integrity Software
      TrendMicro WFBS
        - Deleting unnecessary files to free up Server disk space
   Productivity Software
      Outlook
        - Enabling Undelete of hard deleted items (also for Public Folders)
   Mail Servers
      Troubleshooting
        - Troubleshooting Mail Servers using Telnet
Hardware
   PCI Devices
      - PCI Database
   UPS
      - On-Line vs Line-Interactive - Συσσωρευτές (05/11/09)
      - On-Line vs Line-Interactive - Θόρυβος (17/11/09)

Άρθρα
---------

Software > Operating Systems > General
Time Servers
Οι time servers είναι εξυπηρετητές που παρέχουν πληροφόρηση σχετικά με τον ακριβή παγκόσμιο χρόνο, έτσι ώστε οι απανταχού Η/Υ να μπορούν να αυτορυθμίζονται και να παραμένουν συγχρονισμένοι.

Εκτός από τους γνωστούς time servers που προτείνονται συνήθως (time.windows.com, time.nist.gov) μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το pool.ntp.org. Είναι ταχύτατο και αξιόπιστο, ειδικά σε σχέση με τους δύο προηγούμενους που συχνά δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Ένας άλλος πολύ γνωστός time server, τον οποίο προτείνει και η ίδια η Microsoft στα λειτουργικά της εκτός του time.windows.com, είναι και ο time.nist.gov του National Institute of Standards and Technology (NIST) των ΗΠΑ. Ο συγκεκριμένος οργανισμός μας προσφέρει και το παρακάτω widget που εμφανίζει την παγκόσμια ώρα. Ρυθμίστε τα ρολόγια σας λοιπόν!

Software > Operating Systems > General
Windows Events | System Restart
Στον Event Viewer των Windows (eventvwr.exe) μπορούμε να βρούμε πληροφορίες σχετικά με ένα πολλές φορές κρίσιμο γεγονός της λειτουργίας ενός Η/Υ : τον τερματισμό και την επανεκκίνησή του.

Αυτή η πληροφορία είναι ιδιαίτερα σημαντική για υπευθύνους δικτύων, όσον αφορά στους Servers που διαχειρίζονται, σχετικά με τη χρονική στιγμή και το λόγο που επανεκκινεί κάποιο σύστημα, καταγράφεται δε στα παρακάτω συμβάντα :
   6008 = Unexpected Previous Shutdown
   6009 = Last Reboot Time
(Ο ευκολότερος τρόπος να απομονώσουμε συγκεκριμένα συμβάντα στη λίστα του Event Viewer είναι να την ταξινομήσουμε κατά EventId κάνοντας click στη σχετική επικεφαλίδα)

Στο συμβάν 6008 καταγράφονται πληροφορίες για τον απρόσμενο τερματισμό του Η/Υ, με τις οποίες μπορούμε να αναζητήσουμε τις πιθανές αιτίες που το προκάλεσαν. Πολλές φορές θα δούμε κάποιες περίεργες ακολουθίες αριθμών και γραμμάτων με το χαρακτηριστικό 0x στην αρχή τους. Αυτό απλά σημαίνει ότι ο εν λόγω "αριθμός" απεικονίζεται σε δεκαεξαδική μορφή. Μην ανησυχείτε, έτσι κι αλλιώς ο πιό απλός τρόπος χειρισμού του είναι να τον εισαγάγουμε, όπως ακριβώς καταγράφεται, στη γραμμή αναζήτησης του Google. Η απάντηση, αν υπάρχει, είναι λίγα clicks πιό πέρα!

Στο συμβάν 6009 καταγράφεται η ημερομηνία και η ώρα που εκκινεί το σύστημα.

Αν αναρωτιέστε τι χρήση μπορεί να έχει αυτό για έναν οικιακό χρήστη, αναλογιστείτε απλά πότε ήταν η τελευταία φορά που ρωτήσατε στο σπίτι ποιός άνοιξε τον υπολογιστή σας χωρίς την άδειά σας και φυσικά δεν τον είχε ανοίξει κανείς. Το συμβάν 6009 θα σας πει ακριβώς ποιές ημέρες και ώρες έγινε εκκίνηση του Η/Υ!
Software > Operating Systems > Windows Server 2003
Windows Server Access-Based Enumeration
H Microsoft, κατόπιν σχετικής απαίτησης συστημάτων πιστοποίησης σύμφωνα με πληροφορίες, εξέδωσε για τη σειρά Windows Server 2003 - και ενσωμάτωσε στη σειρά Windows Server 2008 - ένα πρόσθετο με τη δυνατότητα να αποκρύπτονται από το χρήστη ενός Domain οι κοινόχρηστοι πόροι στους οποίους δεν έχει δικαίωμα πρόσβασης.

Πριν από το πρόσθετο αυτό, ο χρήστης έβλεπε αναγκαστικά όλους τους κοινόχρηστους πόρους του Domain, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και αυτοί που τον αφορούν. Αυτή η συμπεριφορά κόστιζε σε χρόνο ενώ παράλληλα μπορούσε να προκαλέσει και περιέργεια για τα περιεχόμενα και τη χρήση μη προσβάσιμων πόρων τους οποίους αναγνώριζε ονομαστικά.

Το συγκεκριμένο πρόσθετο για την πλατφόρμα Server 2003 μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ και η εγκατάστασή του είναι γρήγορη και χωρίς ανάγκη για επανεκκίνηση του Server.

Στις πλατφόρμες 2008 και 2011 η ενεργοποίηση γίνεται μέσω του Administrative Tools > Share and Storage Management.
Software > Operating Systems > Windows Server 2003
How to change Product Key (also for XP)
Κάποια φορά ίσως χρειαστεί να αλλάξετε Product Key σε μια εγκατάσταση λειτουργικού.

H Microsoft προτείνει να ακολουθήσετε τις οδηγίες αυτού του άρθρου.

Οι οδηγίες εφαρμόζονται και σε Windows XP.
Software > Security / Integrity Software > TrendMicro WFBS
Deleting unnecessary files to free up Server disk space
Η αποτελεσματική λειτουργία των εφαρμογών προστασίας και ακεραιότητας βασίζεται στη συνεχή - συνήθως καθημερινή - ενημέρωσή τους απέναντι σε κάθε νέα απειλή. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να δεσμεύουν πολύ χώρο στο δίσκο για την αποθήκευση αυτών των ενημερώσεων.
Για την ανάκτηση πολύτιμου χώρου δίσκου από παλιές - και άχρηστες πλέον - ενημερώσεις, μπορούμε να κάνουμε τα εξής :

TrendMicro WFBS

 - Εκτέλεση του προγράμματος WFBS Disk Cleaner Tool http://solutionfile.trendmicro.com/solutionfile/1055066/EN/DiskCleaner_v1_0.zip

 - Χειροκίνητη διαγραφή των παλαιών αρχείων (πάνω από 7 μέρες) στους παρακάτω φακέλους

   (όπου PCCSRV =
               C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Security Server\PCCSRV σε 64bit Windows και
               C:\Program Files\Trend Micro\Security Server\PCCSRV σε 32bit Windows)

   * PCCSRV\TEMP\TempComponentFiles
   * PCCSRV\Web\Service\AU_Data\AU_Temp
   * PCCSRV\wss\AU_Data\AU_Temp
   * PCCSRV\Admin\ssaptn.*
   * PCCSRV\Admin\tmblack.*
   * PCCSRV\Admin\tmwhite.*

Software > Productivity Software > Outlook
Enabling Undelete of hard deleted items (also for Public Folders)
Οι εκδόσεις του Outlook μέχρι το και το 2003 είχαν σαν αρχική δυνατότητα την επαναφορά διαγραμμένων εγγραφών μόνο μέσω του φακέλλου Deleted Items / Διαγραμμένα, κάτι που η Microsoft ονομάζει soft delete. Πρακτικά ο χρήστης πηγαίνει στην επιλογή Tools > Recover Deleted Items και ανακτά τις διαγραμμένες εγγραφές του.

Εγγραφές όμως που έχουν διαγραφεί με τη μέθοδο Shift-Del ή κατά τη μεταφορά τους σε άλλο .pst αρχείο λογίζονται ως hard deleted και στις προ του Office 2007 εκδόσεις του Outlook δεν εμφανίζονται στη λίστα προς ανάκτηση.

Η δυνατότητα αυτή υλοποιείται μέσω του registry κλειδιού DumpsterAlwaysOn στην ενότητα HKEY_LOCAL_MACHINE>SOFTWARE>Microsoft>Exchange>Client>Option, το οποίο οφείλει να έχει την τιμή 1. Αν το κλειδί αυτό δεν υπάρχει μπορείτε να το δημιουργήσετε και είναι τύπου DWord.
Software > Mail Servers
Troubleshooting Mail Server Problems
Πολλά προβλήματα αποστολής και λήψης Mail μπορούν να αναγνωριστούν χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες, χρησιμοποιώντας την εντολή telnet.

Διαβάστε το παρακάτω άρθρο για μια λεπτομερή περιγραφή του τρόπου που χρησιμοποιείται η εντολή αυτή.

http://www.theemailadmin.com/2010/12/using-telnet-to-test-your-mail-server/
Hardware > PCI Devices
PCI Database
Πολλές φορές εμφανίζονται άγνωστες συσκευές στον Device Manager χωρίς να υπάρχει κάποια αρκετά διαφωτιστική περιγραφή που θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε τι είδους συσκευή είναι και - το σημαντικότερο - πού θα βρούμε τον κατάλληλο driver.

Σημαντικό βοήθημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η Βάση Δεδομένων Συσκευών PCI (PCI Database) στην οποία αναφέρονται πάρα πολλές συσκευές ανά κατασκευαστή. Η Βάση Δεδομένων συντηρείται ουσιαστικά από τις ίδιες τις κατασκευάστριες εταιρείες και όχι από κάποιον ιδιώτη.

Για να εντοπίσουμε όμως τη συσκευή που μας ενδιαφέρει χρειαζόμαστε 2 στοιχεία : τον κωδικό κατασκευαστή ή/και τον κωδικό της συσκευής.

Για να τα βρούμε αυτά τα στοιχεία και στη συνέχεια να τα αναζητήσουμε στη Βάση Δεδομένων, ανατρέχουμε στις λεπτομέρειες της άγνωστης συσκευής. Κάνουμε δεξί κλικ στην άγνωστη συσκευή του Device Manager, επιλέγουμε Properties / Ιδιότητες και μετά Details / Λεπτομέρειες. Στις Λεπτομέρειες παρατηρούμε ότι υπάρχουν μια Λίστα με την ονομασία Property / Ιδιότητα και ένα πλαίσιο με την ονομασία Value / Τιμή. Τα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν βρίσκονται συνήθως στη δεύτερη εγγραφή της λίστας και έχουν τίτλο Hardware IDs. Η τιμή που αναφέρεται στο πλαίσιο Value περιέχει τα σημαντικά για μας στοιχεία δίπλα στα διακριτικά VID ή VEN (Vendor ID) και PID ή DEV (Product/Device ID).

  π.χ. PCI\VEN_1002&DEV_68D8&....(άλλα στοιχεία)

Το 1002 είναι ο κωδικός κατασκευαστή (1002=ATI) και το 68D8 ο κωδικός συσκευής (68D8=Radeon HD 5670).

Μερικές φορές τυχαίνει να μην είναι τόσο εύκολο να εντοπίσουμε αυτό που χρειαζόμαστε, είναι αλήθεια, αλλά παραμένει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που δίνει λύσεις σε δύσκολες καταστάσεις.
Hardware > UPS
On-Line vs Line-Interactive - Συσσωρευτές
Από τότε που παρουσιάστηκε η τεχνολογία των Line-Interactive UPS, πολλοί προτίμησαν αυτά τα μοντέλα για την κάλυψη των αναγκών των servers τους, λόγω του σημαντικά χαμηλότερου κόστους έναντι των ακριβότερων On-Line. Σαφέστατα υπάρχουν τεχνικά θέματα που διαφοροποιούν τις δύο τεχνολογίες πέρα από το άρθρο αυτό αλλά υπάρχει και μια βασική διαφορά που ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να εκτιμήσει όταν χρειαστεί να κάνει μια αγορά : τα Line-Interactive μοντέλα θα σε "κρεμάσουν" όταν τα χρειάζεσαι. Να εξηγήσουμε όμως για να μην παρεξηγηθούμε!!

Στα Line-Interactive μοντέλα το UPS λειτουργεί με την μπαταρία ουσιαστικά σε κατάσταση αναμονής και την ενεργοποιεί όταν απαιτηθεί σε ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Τι σημαίνει αυτό για την μπαταρία όμως; Ότι όταν "πέσει" η απόδοσή της (και όλες οι μπαταρίες πέφτουν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα) η συσκευή δεν θα έχει κάποια ένδειξη για αυτό και η χαμηλή απόδοση θα εμφανιστεί πότε; Μα όταν η μπαταρία κληθεί να λειτουργήσει, άρα όταν έχουμε απώλεια τάσης δικτύου. Το αποτέλεσμα είναι να διαρκέσει η μπαταρία για κάποια δευτερόλεπτα και μετά να πέσει το UPS, ενώ ο χρήστης προσπαθεί να καταλάβει για ποιό λόγο δεν κράτησε για τα όσα λεπτά γράφει το εγχειρίδιο. Ο λόγος είναι απλά ότι η μπαταρία είναι πεσμένη και το UPS δεν το γνωρίζει.
Αντίθετα, στα On-Line μοντέλα, η μπαταρία λειτουργεί συνεχώς εξομαλύνοντας και διορθώνοντας την παροχή ρεύματος και ως εκ τούτου βρίσκεται συνεχώς "υπό επιτήρηση". Μάλιστα στα μοντέλα με LCD Display μπορεί ο χρήστης να βλέπει ανά πάσα στιγμή την κατάστασή της. Μόλις λοιπόν μετρήσει το κύκλωμα ελέγχου ότι η μπαταρία είναι σε χαμηλότερο επίπεδο από το κανονικό, ειδοποιεί το χρήστη ότι χρειάζεται αντικατάσταση. Και αυτό στατιστικά είναι σπάνιο να συμβεί την ίδια στιγμή με  κάποια πτώση τάσης δικτύου.

Η εξασφάλιση αυτή σαφώς κοστίζει. Αλλά μπορεί να αξίζει πολύ περισσότερο όταν προστατεύουμε κάποια ευαίσθητη ή/και πολύτιμη μονάδα.
Hardware > UPS
On-Line vs Line-Interactive - Θόρυβος
Η τεχνολογία On-Line όπως είδαμε προηγούμενα έχει ένα σαφές πλεονέκτημα έναντι των Line-Interactive (αν και αυτό κοστίζει). Έχει όμως και ένα μειονέκτημα : το θόρυβο.

Αν έχουμε παρατηρήσει στη λειτουργία των απλών UPS που μπορεί να έχουμε ήδη, όταν πέσει το ρεύμα του δικτύου και μπει σε λειτουργία η μπαταρία, ακούγεται ο ανεμιστήρας. Ο λόγος είναι ότι η μπαταρία εκείνη τη στιγμή λειτουργεί και πρέπει να ψύχεται, αν μη τι άλλο επειδή η υψηλή θερμοκρασία ελαττώνει τη διάρκεια ζωής της.

Λόγω της αδιάκοπης λειτουργίας της μπαταρίας, στα On-Line υπάρχει μόνιμη ανάγκη ψύξης της. Ως εκ τούτου ο ανεμιστήρας λειτουργεί συνεχώς. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα θορύβου σε εγκαταστάσεις όπου το UPS βρίσκεται κοντά σε χρήστες σε αντίθεση με εγκαταστάσεις όπου βρίσκεται σε ένα κλειστό χώρο ή σε ένα Computer Room.

Καταλήγοντας θα πούμε ότι για κεντρικές εγκαταστάσεις η τεχνολογία On-Line έχει σαφή πλεονεκτήματα αλλά για χώρους γραφείων όπου δεν υφίσταται κεντρική παροχή ρεύματος UPS και η μονάδα UPS θα τοποθετηθεί δίπλα στο χρήστη, η Line-Interactive τεχνολογία είναι η πλέον αποδεκτή.

Σημείωση : Υπάρχουν και μονάδες Line-Interactive οι οποίες για να επιμηκύνουν τη διάρκεια ζωής των συσσωρευτών τους λειτουργούν συνεχώς τον ανεμιστήρα. Είναι καλή συνήθεια, αν ο θόρυβος είναι κρίσιμο θέμα, να ελέγχουμε και να συγκρίνουμε το επίπεδο θορύβου στα χαρακτηριστικά της προς αγοράν συσκευής.
 
     
  © Copyright 2004-2015, Θαλασσινός Γιώργος | All rights reserved